Dyżurny IT, czyli dlaczego warto zainwestować w pomoc zdalną informatyka - CPTI

To, co dawniej było znane nielicznym, obecnie weszło do kanonu usług informatycznych. Z połączeń zdalnych korzystają chętnie zarówno Klienci indywidualni, jak i właściciele firm oraz instytucji. Biorąc pod uwagę skalę tego zjawiska możesz mieć niemal pewność, że gdy szukasz obsługi informatycznej, trafisz również na propozycje dotyczące zdalnej pomocy informatyka. Taka opcja rozwiązuje wiele dotychczasowych problemów.

Gdy potrzebujesz pomocy doraźnej

Obecny dostęp do szeroko pojętej elektroniki oraz wiedza osób z niej korzystających sprawia, że często w domu lub w firmie są osoby, które doskonale sobie radzą z poszczególnymi usterkami. Nie muszą mieć przygotowania informatycznego, ani doświadczenia w serwisie, aby sprostać oczekiwaniom. Niemniej jednak w sytuacji, gdy potrzebny jest specjalista, należy zdać się na profesjonalne usługi IT.

Nie ma przy tym konieczności zatrudniania dodatkowej osoby na stałe – standardem jest obecnie bazowanie na pomocy zdalnej informatyka. Takie rozwiązanie to między innymi możliwość:

  • w kwestii oprogramowania – aktualizacji, zmiany ustawień, reinstalacji lub zmiany całego oprogramowania (na przykład z Windows na Linux i odwrotnie),
  • odnośnie sprzętu – konfiguracji urządzeń peryferyjnych tak, aby współgrały z poszczególnymi komputerami oraz laptopami,
  • na potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa – ustawienia dodatkowych zabezpieczeń do samych komputerów i serwerów, a także do znajdujących się na nich zasobów,
  • w przypadku poszczególnych awarii – otrzymania wstępnej diagnostyki z poziomu, z którego możliwe jest dotarcie do urządzeń, serwerów, baz danych.

Wielokrotnie współpraca taka dotyczy również odzyskiwania danych z komputera, laptopa i innych urządzeń. Jeżeli nie doszło do uszkodzeń mechanicznych danego nośnika, w większości przypadków możliwa jest pomoc zdalna.

Pomoc zdalna informatyka na stałe to również szereg korzyści

Drugą opcją jest stała współpraca na zasadzie outsourcingu IT. Zlecając wykonywanie poszczególnych prac firmie zewnętrznej możesz połączyć tę opcję właśnie z usługami zdalnymi. Pomocą zdalną informatyka jest pełna gama działań w oparciu o ustalone wcześniej potrzeby, ale również reagowanie we wszelkich sytuacjach nagłych. Poza oczywistymi przyczynami, dla których Klienci z Białegostoku i innych miast wybierają taki wariant (oszczędność czasu, brak konieczności Tworzenia nowego miejsca pracy) warto zwrócić uwagę jeszcze na kilka kwestii.

Po pierwsze, koszty usług informatycznych różnią się zależnie od regionu. Jeżeli prowadzisz firmę na południu czy zachodzie kraju, a propozycja białostockich usługodawców okaże się najkorzystniejsza, odległość nie stanowi przeszkody.

Po drugie, wiesz, że usługodawca sam jest odpowiedzialny za swoją pracę. Inaczej niż w sytuacji, gdy właściciel firmy przydziela zadania i pilnuje terminowości ich wykonania, tutaj zlecasz działania, lecz nie musisz ich nadzorować. Specjaliści wywiążą się z wszelkich zadań w terminie.

Po trzecie, ograniczasz dostęp osób trzecich do swojego domu lub firmy. Na przykładzie dotychczasowych doświadczeń wiemy, że wielokrotnie ma to kluczowe znaczenie. Niezależnie od przyczyny, jeżeli usługi nie będą wymagać wizyty, wszystkie odbędą się zdalnie.

Fachowa pomoc zdalna informatyka w wersji rozbudowanej

Czy to w przypadku obsługi IT, czy odzyskiwania danych lub serwisu elektroniki, warto korzystać z usług które jednak mają opcję rozwinięcia o usługi na miejscu. Bywa to konieczne w sytuacji awarii serwerowni, ataków złośliwego oprogramowania i wielu innych. Dojazd do Klienta powinien się wtedy odbywać szybko, może być też poprzedzony zdalną pomocą informatyka na przykład w postaci porad, jak zabezpieczyć dany sprzęt i jak postępować do czasu przyjazdu specjalistów.