Gdy mowa o zaletach i wadach outsourcingu informatycznego, często pojawiają się argumenty, które słusznie wzbudzają niepokój Klientów. Wystarczy jednak przyjrzeć się poszczególnym aspektom wiedząc już, że Twoją firmę będą obsługiwać profesjonaliści, aby po dotychczasowych obawach zostało jedynie wspomnienie. Dziś wyjaśnimy pokrótce, jak trafić na usługi IT optymalnie dobrane do potrzeb. I jak bez obaw nawiązać taką współpracę.

Bezpieczniejsza firma dzięki outsourcingowi informatycznemu

Proponując Klientom profesjonalny outsourcing IT odpowiadamy przy okazji na wiele pytań związanych z bezpieczeństwem danych, szybkością działania, elastycznością obsługi. Chętnie podzielimy się tą widzą również z Tobą. Poniżej kilka typowych obaw i skutecznych rozwiązań.

OBAWA: Ryzyko wycieku informacji
ROZWIĄZANIE: Wybierz firmę godną zaufania

Im mniej czynników ryzyka, tym większą możesz mieć pewność, że współpracujesz z profesjonalistami. Poufność i bezpieczeństwo danych powinny być zawsze priorytetem, a kwestie z tym związane należy zawrzeć w umowie. Dodatkowo atutem firmy outsourcingowej będzie zawsze:

  • długoletnie doświadczenie na rynku,
  • pozytywne opinie w postaci autentycznych referencji,
  • bieżąca współpraca z dużymi firmami, przedsiębiorstwami, instytucjami.

Zasada poufności dotyczy wszelkich zasobów, do których mają dostęp osoby z obsługi zdalnej.

OBAWA: Czas oczekiwania na interwencję
ROZWIĄZANIE: Odpowiednia ilość informatyków

Nie oznacza to, że Twoją firmę powinien obsługiwać na przykład 10-osobowy team. Kluczem jest, aby Twój usługodawca nie podejmował się kolejnej współpracy, jeżeli nie jest w stanie jej obsłużyć. Profesjonalny outsourcing to szybkie działania:

  • zwłaszcza w sytuacjach awaryjnych,
  • także w przypadku, gdy konieczna jest wizyta w siedzibie Twojej firmy,
  • bez naliczania dodatkowych kosztów, gdy nie jest to uzasadnione.

Poszczególne zasady należy ustalić już podczas pierwszej rozmowy.

OBAWA: Dodatkowe koszty za dodatkowe działania
ROZWIĄZANIE: Szczegółowe ustalenia przed nawiązaniem współpracy

Oczywiście nie sposób określić wszystkie sytuacje, w których będziesz potrzebować pomocy w danym okresie. Warunki umowy i ustaleń pozostawiają więc określony margines swobody, co jest normalne w usługach IT, gdy pojawiają się stale nowe systemy, technologie, urządzenia.

  • Rzetelny usługodawca znając Twoją firmę trafnie oceni jej potrzeby.
  • Umowa może zawierać również określoną liczbę godzin roboczych miesięcznie.
  • Ewentualne dodatkowe koszty nie powinny przewyższać wartości rynkowej danej usługi.

Aspekt finansowy jest często najważniejszy z punktu widzenia Klientów – to zrozumiałe. Warto dążyć do rozwiązań kompromisowych.

Które hipotezy dotyczące outsourcingu IT są nieco przerysowane

Możliwe, że spotkasz się również z opiniami, że outsourcingiem informatycznym zajmują się osoby i firmy nie zawsze dbające o dobro Klientów, albo że wiele firm zapewnia wyłącznie doradztwo informatyczne. Zdarzają się też bardziej pesymistyczne scenariusze, na przykład o ryzyku bankructwa usługodawcy. Wybierając jednak firmę o odpowiedniej renomie i ugruntowanej pozycji na rynku, ograniczasz ryzyko napotkania takich sytuacji do absolutnego minimum.

Fachowa pomoc. Korzystaj bez obaw

Poziom zaawansowania outsourcingu IT sprawia, że największe, najbardziej zaawansowane działania odbywają się niezwykle sprawnie, często z wyłączeniem bezpośrednich spotkań. Outsourcing informatyczny to zatem również profesjonalna pomoc zdalna na miarę oczekiwań.